
Про Дона - слов нет. Ох уж этот год...
Насчет самих инструментов - напомните, а кто сейчас в ex-USSR пространстве с ними? Пленингер вроде от буклы в еврорек ушел? А кто-то из софорумчан DIYшничает себе?

k4d4w3r писал(а):Я б тоже себе изиль хотел... но дорого блин
За месяц редких экспериментов с изилем это лучшее, что у меня получилось
I also think this was musically completely boring. Just a few boring sequences with a bit of filter/pitch modulation over few basic wave types. And I say that as a person who likes electronic chillout music - especially things like psychill where often artist go nuts with all kinds of filtering, layering, harmonies, sound design and arrangements. But this sounds like something a child would make in 15 minutes. I'm not sure if this demo was just to show off the synth but I never understood why some people spend so much money on these modulars and then make just a few basic beeping noises with them - btw this thing costs 30.000 euro - that's insane.
k4d4w3r писал(а): weary по поводу интереса... ИМХО вояджер и изиль сравнивать можно только очень условно, все таки у них совершенно разная концепция как подхода к звуку так и для чего юзать... все таки west coast и east coast...
k4d4w3r писал(а):Сборка и у старой буков была так себе... все пользователи и старых изелей жаловались и учились паять/чинить самостоятельно
rec.Koner писал(а):Понравились звуки на 1:28 - 1:37.
Так понимаю, сильно юзается delay внешний,но и от самой шкатулки какие-то модуляции же, да?
Вояджер звучит богаче, рулится по звуку намного шире
И вот если у вас в квартире розетки без заземления
rec.Koner писал(а):Вояджер звучит богаче, рулится по звуку намного шире
и не чувствуется нехватки LPG или штуки которая манипулирует вольтаж контрол стаффом? ради чего люди и берут
и там этот хваленый вейвшейпинг всо
Temaniak писал(а):Изель это очень хорошо. Если немного залезть на территорию богомерзкого софта, то у Артурии вышел Изель.. Это какой позор блин. Так угандошить звук этого инструмента - это надо постараться. Видимо они и старались, чтоб не конкурировать с конторой, которая им дала добро
rec.Koner писал(а):
Там еще softube какой-то букла модель лицензировала.
rec.Koner писал(а): А вообще, вроде, общее мнение, что из букла-стайл встшек самым нормальным по-прежнему остается Aalto.
А изель от артурии - ну это не сказать чтоб гавно, это простой ВСТ. На уровне простых вст 7-10тилетней давности.
Ripplemaker
Thank you for your question. Spatial manipulation is one of my favorite aspects of electronic music...and in the "cookbook" that I keep mentioning, that paper included in the Finders Keepers Buchla Concerts 1975, I mention several techniques for spatial control in a quadraphonic set-up. The Buchla 227 output module allows lots of control over the location of a sound.
I use a continuous curved space for slow-moving sounds, say ocean waves...
I can voltage-control that curved space easily with a CV from, say, an envelope generator fed into the bridged X and Y inputs. So the circular motion can be continuously slowed down and sped up.
I like to use a "discreet" spatial location, i.e. a sound in only one speaker at a time, for rhythmic passages. It's very important the the spatial rhythm be integrated with the rhythm of the music. Spatial movement alone can create a rhythm...and that's fun, too.
I like to use a random S&H for selecting the discreet location. This discreet approach works well because the sound is in only one speaker at a time and the whole audience can experience the movement without any masking from a nearby speaker. In very large spaces, though, I add in a low level of slower moving sound so that the space doesn't sound too empty.
In the old days we had a simple voltage controlled reverb that was great to affect the overall perceived "size" of the space, making the sound Orbit or jump closer or farther away. Now I use an Eventide H9 before the spatial input and wish that it were voltage-controllable, but in any case, the FX are amazing!
rec.Koner писал(а):Стерео или квадро, но я не пойму, а как по-вашему можно его "оптимизировать для наушников"? Если "гуляние звука по каналам" - не баг, а фича (авторский замысел)?